Retourneren & ruilen
Ondanks de hoge kwaliteit producten die wij aanbieden kan het soms toch voorkomen dat het bestelde product toch niet helemaal aan je wensen voldoet. Je kan dan de gewenste producten retour sturen of omruilen voor een vervangend product. We kijken graag samen met jouw naar een passende oplossing zodat je kan blijven sporten.
Wanneer je als consument via onze webshop besteld hebt dan heb je een bedenktijd van 60 dagen vanaf de dag dat je jouw bestelling ontvangen hebt. Je hebt het recht om binnen een termijn van 60 dagen zonder reden van opgave de overeenkomst te herroepen. Nadat de bedenktijd van 60 dagen verstreken is word je definitief eigenaar van de bestelde producten.
Wil je een product of je bestelling retoursturen? Draag er dan zorg voor dat deze producten ongebruikt, onbeschadigd en indien verzegeld, verzegeld zijn.
Afhankelijk van het soort producten kan je de onderstaande stappen volgen:
- Volg de stappen welke op pakbon vermeld staat waaronder: Geef op de pakbon aan of je graag een bepaald product wilt omruilen of dat je graag het betaalde bedrag retour wilt ontvangen. Bij een omruiling gelieve op de pakbon vermelden welk product je wenst te ontvangen. In de verzenddoos vind je een adres retourlabel welk je op de verzenddoos kan plakken. Let op de retourzending dient nog wel voldoende gefrankeerd te worden.
- Wanneer je dit op de officiële manier kenbaar wil maken mag je ons op de hoogte stellen via een ondubbelzinnige verklaring (bijvoorbeeld schriftelijk, per mail of per post) dat je jouw overeenkomst wilt herroepen.
- Om je herroeping kenbaar te maken kan je gebruik maken van ons herroepingsformulier of het Europees modelformulier voor herroeping. Je bent niet verplicht om een van deze formulieren te gebruiken. Een mailtje of het aangeven op de pakbon is ook al voldoende. Om de herroepingstermijn na te leven volstaat het om je mededeling voor de uitvoering van het herroepingsrecht te verzenden voordat de herroepingstermijn verstreken is. Je kan een van bovenstaande formulieren gebruiken voor je herroeping. Je mag het formulier printen en toevoegen aan je bestelling of digitaal invullen en e-mailen naar info@triathlon24.be.
- Heb je alle producten verzameld die je graag wilt retourneren? Zorg er dan voor dat ze goed verpakt zijn (liefst in de originele verpakking). Heb je de verzenddoos niet meer liggen of is deze kapot gegaan? Dan kan je ook een andere schone doos gebruiken.
- Retouren kunnen verzonden worden naar het volgende adres: Triathlon24.nl, Brabantstraat 16, 5408 PS, Volkel, Nederland. Hiervoor kan je het adreslabel gebruiken die meegeleverd is bij je bestelling. Hierdoor hoef je zelf géén adres retourlabel meer te printen. Houd er wel rekening mee dat je bij het postpunt nog het pakket voldoende moet laten frankeren. Retourkosten zijn voor je eigen rekening. Zorg er daarom altijd voor dat je het verzendbewijs goed bewaart en dat de producten extra goed verpakt zijn zodat deze niet kunnen verschuiven of breken.
Pakketten niet onder rembours naar ons sturen deze nemen wij niet aan.
Als consument heb je bij ons altijd een bedenktijd van 60 dagen. De bedenktijd gaat in op de dag dat je jouw bestelling ontvangen hebt. Tijdens deze bedenktijd mag je de producten bekijken en beoordelen (maar niet gebruiken). Mocht je binnen het zichttermijn van 60 dagen bepaalde producten of je gehele bestelling retour willen sturen dan is dat mogelijk. Een retour dient uiterlijk op de 60ste dag na ontvangst aangemeld te worden bij ons. Een retour kan kenbaar gemaakt worden door het herroepingsformulier in te vullen of een e-mail te sturen. Stel dat je jouw retour op de 60ste dag na ontvangst aanmeld dan heb je vanaf die 60ste dag nog maximaal 7 dagen om het te retourneren pakket terug te sturen, na deze tijd ben je definitief eigenaar van je bestelling.
Zakelijke bestellingen zijn uitgesloten van herroepingsrecht.
Indien je jouw hele bestelling of een deel daarvan wilt retourneren dan zijn de retourkosten voor je eigen rekening.
Voor de meest actuele tarieven raden wij het aan om altijd even op de website van betreffende verzendpartij te kijken. Kleine producten kan je veelal retour sturen via een postagentschap zoals Bpost, DHL, UPS of DPD.
Een verzendlabel voor je pakket kan je online kopen bij Bpost of via een van de Bpost servicepunt. Vaak zit er een Bpost servicepunt bij jouw in de buurt. Je kan je pakket ook retour sturen via een ander postagentschap zoals DHL, UPS, of DPD.
Woon je, of ben je, in de buurt van onze winkel? Dan kan je jouw retour ook terug brengen bij ons magazijn in Volkel, Nederland. Voor een snelle en soepele afwikkeling vragen wij je wel een kopie van je factuur mee te nemen. Mocht je graag de te retourneren producten willen omruilen voor iets anders dan kan je het beste een nieuwe bestelling plaatsen. Betreft het alleen een retournering? Dan zullen wij het gepaste bedrag retourneren op dezelfde wijze als er betaald is.
Heb je jouw te retourneren pakketje afgegeven bij een postagentschap? Vraag dan altijd om een trackingcode. Via de trackingwebsite kan je dan zien of jouw pakket bij ons afgeleverd is. Als je pakket bij ons aangekomen en verwerkt is krijg je van ons altijd bericht.
Is de retour lang onderweg en is deze nog niet bij ons magazijn afgegeven door het postagentschap? Dan kan je het beste contact opnemen met de betreffende partij. Als verzender heb jij namelijk alle informatie die het postagentschap nodig heeft.
Om een retour naar ons te versturen dient deze aan de volgende voorwaarden te voldoen:
- Binnen het zichttermijn van 60 dagen
- De producten moeten ongebruikt en onbeschadigd zijn.
- Gelieve de producten terugsturen met originele verpakkingen, zover mogelijk.
Mocht de retour niet aan bovenstaande voorwaarden voldoen dan kan het voorkomen dat we genoodzaakt zijn om een waardevermindering in rekening te brengen.
De waardevermindering van het product kan ontstaan door:
- Niet geretourneerd in de originele verpakking. (of zwaar beschadigde verpakking).
- Het product zelf is beschadigd.
- Het product is incompleet geretourneerd.
- Het product is thuis gebruikt (uitproberen mag, gebruiken niet).
Het beste en makkelijkste is om je retour in dezelfde doos of verzendzak te doen als waar in je bestelling gekomen is. Is de verzenddoos of verzendzak kapot gegaan? Of heb je deze al bij het oud papier of in de plastic zak gedaan? Dan kan je een andere schone doos gebruiken. Zorg er daarbij voor dat de te retourneren producten goed verpakt zijn zodat deze niet kunnen schuiven of breken. Indien nodig kan je zelf de doos opvullen met extra opvulmateriaal. Bij elke bestelling sturen we een adreslabel voor retour mee. Hierdoor hoef je géén label meer zelfs te printen. Alleen even op de gesloten doos plakken en voldoende laten frankeren bij een dichtsbijzijnde postkantoor.
Enkele producten kunnen uitgezonderd zijn van herroepingsrecht als ze van invloed kunnen zijn op de gezondheidsbescherming of hygiëne en waarvan de verzegeling na levering verbroken is. Etenswaren die binnen de bedenktijd kunnen bederven of waarvan de verzegeling verbroken is kunnen helaas niet teruggezonden worden.
Wil je graag het bestelde product retourneren en omruilen voor iets anders? Dat is mogelijk. Je kan op de pakbon aangeven welk product je er graag voor in plaats wilt hebben. Of neem contact op met onze klantenservice zodat zij je verder kunnen helpen.
Is het product duurder dat het huidige producten dan dient het verschil eerst voldaan te zijn, eenmaal voldaan verzenden wij het gewenste product direct toe. Is het om te ruilen product goedkoper? Dan zullen wij het verschil binnen enkele werkdagen terug betalen en het gewenste product direct opsturen zodra je retour door ons ontvangen is.
Ondanks dat wij onze pakketten met grote zorg inpakken kan er sporadisch is iets misgaan. Heb je toch een verkeerd ontvangen neem dan zo snel mogelijk contact met onze klantenservice. Geef daarbij aan welk product je ontvangen hebt en welk product je zou ontvangen moeten hebben. Zo kunnen we je sneller helpen en het juiste product toesturen. Uiteraard kan je het verkeerd geleverde product kosteloos naar ons retour sturen.
Woon of zit je in het buitenland? Ook dan kan je jouw retour sturen naar ons. Een retour vanuit het buitenland naar ons verzenden werkt op dezelfde manier als een nationale zending. Vraag bij het postagentschap altijd om een trackingcode.
Zolang je nog niks terug gestuurd hebt naar ons dan kan je de gewenste producten gewoon houden. Zit je pakket al in het verzendproces, dan kan je deze helaas niet meer terug halen.